LevE arrangementer en stor succes

På tur med Nabo Østerbro

Formidlerforeningen gennemførte i 2022 en række byvandringer, foredrag og udflugter for ældre, der havde behov for samvær og oplevelser efter de hårde ensomme måneder efter Covid-nedlukningerne.
Den type arrangementer viste sig at være gode til at lokke ensomme ældre ud i fællesskaberne igen.
Og hvordan finder man de fællesskaber? Formidlerforeningen havde en del kontakter i forvejen, men opdyrkede endnu flere i forbindelse med projektet, der var støttet af Broudlægspuljen fra Københavns Kommune, Sundheds – og Omsorgsforvaltningen.
Der findes mange gode fællesskaber ude i kirkeligt regi og i forskellige frivillige organisationer. Arrangementerne har hjulpet til at lokke ensomme ældre ud og blive en del af disse grupper.
Sådan en gruppe er for eksempel Nabo Østerbro, som hjælper mange ældre med sammenhold og få livet til at fungere.

Formidlerforeningens foredragsholdere var også ude på plejecentre og genoplive gamle dage eller underholde med dramatiske historier.