LevE – tilbud til ældre ensomme

Formidlerforeningen præsenterer: Levende Erindring
Foreninger, ældrecentre osv. kan booke foredrag og udflugter gratis eller meget billigt.
Vi kan præsentere foredrag, busture og byvandringer for ældre, organiseret gennem
ældrecentre, klubber, menighedsråd osv. Arrangementerne er støttet af Københavns
Kommune, center for omsorg, og dermed er de gratis for deltagende offentlige organisationer.
Hvor det er passende og der er budget til det, kan vi aftale at opkræve et mindre honorar til
foredragsholder. På den måde kan vi gennemføre flere aktiviteter.
Vi vil gerne lave aftaler med jer om foredrag osv. før sommerferien, så vi kan fordele
begivenhederne jævnt over bydelene og jævnt over året.

På tur i Christianshavns hyggelige gader

Typer af arrangementer

Foredrag på stedet.
Vi afholder foredrag på ældrecentre, hos menigheder og foreninger. Varighed ca. 60 minutter
Nogle mulige emner er:
Fup og Fakta om Tordenskjold
HC Andersens Eventyr i København
Kunstnere på Christianshavn
Tove Ditlevsens Vesterbro
Børnehjemmets Hemmelighed (Østerbro)
Fattigdom, Forbrydelse og Straf
Carlsberg – Familiedrama og bryggeri
Udflugter i bus.
Udflugterne udgår fra ældreboliger men er åbne for andre ældre i lokalområdet. Turene er på 2.5. – 3 timer med lettere forplejning.
Udflugtsmål kan fx være:
Christianshavn og Holmen
Vesterbro og SydhavnenØsterbro og Parken
Der kan serveres et lettere traktement.
Slentreklubben
Vi har et program af byvandringer for aktive ældre, under ledelse af en erfaren guide.
Byvandringerne har afsæt ved forskellige stationer rundt i byen. Turene er på ca. 90 minutter under ledelse af en vidende guide. Program bliver udsendt med de første ture fra midt i juni måned.
Vi håber at etablere et netværk af interesserede ældre, på tværs af bydelene.
Det er de samme 5-6 guider der viser rundt på de forskellige ture.

Kontakt Formidlerforeningen v. info@byvandring.nu- tlf. 22 44 27 48 (Paul Hartvigson)